forum

Bevallen op 28 weken.

Moderator: Thomas Lepouttre-1

Bevallen op 28 weken.

Berichtdoor oitica » 02 dec 2007, 10:06

Hoi meiden,

Na 6 jaar en 3 mk's was ik zwanger, dolgelukkig waren we maar toch zo bang. Ik werd zwanger door icsi en ze hadden twee embryo's teruggeplaatst. Ik had al geen gemakkelijke zwangerschap en moest heel veel rusten doordat ik 2 keer bloedverlies had voor 12 weken en dan 3 keer tss de 13 en 15 weken zwangerschap, waarschijnlijk doordat het ene embryo'tje zich ook had ingenesteld, maar gestopt was met groeien op 8 weken, we vonden het heel jammer, maar zo had onze zoon meer kansen vonden we. Op 17 weken zwangerschap kreeg ik dan nog eens te kampen met nierstuwing en dit is zeer pijnlijk.
Vanaf 20 weken mocht ik wat meer doen en gelukkig kon ik naar mijn broer zijn huwelijk, want dit was toch een groot vraagteken, hij is gehuwd op 1 september en is dan ook op huwelijksreis vertrokken. Op 11/09/2007 braken mijn vliezen en werd ik meteen overgebracht van Kortrijk naar Brugge, omdat ze in brugge een heel goeie opvang hebben voor de kindjes.Op 14/09/2007 ben ik dan met een spoedkeizersnede bevallen van onze zoon Thymen. Hij woog 1,750kg en was 44cm groot, maar hij had een infectie in het bloed zoals de mama. Heel veel geluk hebben we gehad, want door de infectie had ie veel meer kans op een hersenbloeding. Ikzelf was er ook erg aan toe en heb 4 dagen op intensief gelegen, 4 dagen dat ik ons zoontje niet kon aanraken, maar toch te ziek om mij daar druk om te kunnen maken. Mijn ventje en onze ouders zorgden ervoor dat ik ons zoontje kon zien door veel foto's te nemen. Gelukkig is alles goedgekomen en mocht ie op 7 november naar huis.

Ik moest dit toch even van me afschrijven.

groetjes

oitica

RE: Bevallen op 28 weken.

Berichtdoor sara » 02 dec 2007, 20:04

Hoi, mag ik je eens wat vragen? Je bent bevallen op 28w? Klopt dat gewicht en lengte??? Is precies veel denk ik? Ik ben vorige week op 26w5d geweest voor echo en ons kindje woog toen 1kg053 en 30cm. Zou nog erg veel moeten bijkomen om aan dat gewicht en lengte te komen. Nu als het zo is zoveel te beter dat was voor het kindje hé want om aan 28w geboren te worden is wat vroeg hé maar ben blij voor jullie dat alles goed afgelopen is. Nu aan 28w hebben ze wel al veel kans hé. De dag van vandaag kunnen ze ook al veel. Ikzelf ben er dus donderdag 28w en heb ook al veel meegemaakt. Ben ook zwanger via ivf, overstimulatie gehad met opname in ziekenhuis. Aan 12w lichte loslating placenta (platliggen dus). Aan 16w tot 20w iets meer mogen doen. Terug controle. Kindje lag met hoofdje te laag in mijn bekken met grote kans om opening te krijgen (dus terug platliggen). Aan 24w was kindje gedraaid en lag het niet meer laag dus terug iets meer of tenminste iets langer opzitten of rechtstaan. Wel niet werken. Enkel eens afwas, eten maken en dat was het. Vorige donderdag geweest voor 3D en kindje ligt terug met hoofdje naar beneden maar niet laag (volgens andere gyn). Moet nu woensdag terug naar mijn eigen gyn en we zullen zien en afwachten wat hij zegt. Ik denk zelfs dat wij dezelfde gyn hebben of tenminste ik denk dat jij hem ook nog gehad hebt. Heb je een beetje gevolgd vroeger bij de vruchtbaarheidstechnieken daarmee. Maar nu volg ik daar niet meer dus dat ik ook niet wist dat je bevallen was aan 28w. Ik begrijp je echt dus volkomen. Alleen hoop ik dat ik het nog een tijdje volhou. Zoals het er nu uit ziet denk ik niet dat ik eerder zou moeten bevallen maar het kan vlug veranderen hé. We zien wel, ben al blij dat ik nog steeds ons wondertje bij ons heb. Denk wel dat het erg hard moet zijn om in het begin niet bij je kleintje te kunnen zijn maar toch ben je zo blij dat ze er alles voor doen om het erdoor te halen. Nog veel succes met je kleintje. Groetjes Sara
sara

Berichtdoor Sam » 02 dec 2007, 22:28

Ik vind dat ook ontzettend veel. Ik ben bevallen op 27 weken en mijn zoontje woog 966gr. Ben je zeker dat je maar 28 weken zwanger was???
Sam

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 05:04

Vind het ook nogal veel.... Ben bevallen op 32w, 1.750kg en 41,5cm.
Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 05:05

En ook maar 2 maand in het ziekenhuis moeten blijven? Onze uk die op 32w geboren is, zelf ademde, mocht pas na 2 mnd naar huis...
Gast

Berichtdoor Katrien » 03 dec 2007, 10:41

Ons meisje woog, toen ik beviel op 29 weken 1kg 300 en volgens de dokter was dat al véél ... Na 2 maanden ook naar huis.
Katrien

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 13:27

Mijn zoontje woog 760 gram aan 26 weken en 4 dagen. Ik denk wel dat je al verder was dan 28 weken hoor! Wat niet wegneemt dat het toch een hele zorg is zo'n vroeggeboorte.
Proficiat en nog veel geluk met je kleintje.
Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 13:28

Ik ben die van hierboven: mijn zoon werd exact 4 jaar voor de jouwe geboren, op 14/9/2003.
Gast

Berichtdoor Gast » 03 dec 2007, 15:36

Gewicht en grootte kunnen erg verschillen van baby tot baby.
Onze kleine woog op 32 weken zwangerschap 1kg 900,was hier erg blij om. Op 29 weken was dit nog 1kg480. Gelukkig voor de opstartster was het zo'n stevige baby, want een prematuurtje kan zijn extra gewicht zeker gebruiken.
Fijn dat er ook positieve verhalen worden gepost, kunnen we ons hieraan optrekken.

Succes aan iedereen!
Gast

Berichtdoor oitica » 03 dec 2007, 22:31

Hoi dames,

Eerst en vooral wil ik jullie verzekeren dat onze zoon op 28 weken en 3 dagen idd 1.750 kg woog en 44 cm was. Ik werd zwanger door icsi, dus zijn weken kloppen ook. Mss heb ik er dan niet bijgezet dat ik 3 weken wist dat ik zwangerschapsdiabetisch was, maar de gyn (dr Geerinckx, Kortrijk) zei dat het zonder de diabetisch ook al een groot kindje ging zijn. Hij had idd zijn gewicht voor en daardoor mocht ie ook vroeger naar huis. Eigenlijk ging ie al vroeger naar huis mogen volgens zijn gewicht, maar hij kreeg nog medicatie voor zijn alarmkes die ie nog deed. Hij mocht pas naar huis als ie volledig zonder medicatie kon. Ik weet dat we van geluk mogen spreken dat ie al thuis is.
Vandaag ben ik naar de kinderarts geweest omdat ie wordt ingeënt tegen rsv-virus omdat hij zoveel tevroeg geboren is heeft ie daar recht op. Hij weegt nu 4.100 kg en is 53 cm, dus hij groeit goed hé. De kinderarts (dr Balemans) heeft toch ook nog 3 keer gekeken naar zijn aantal weken dat ie nu is, nl 11 weken en zo. Ze schrok dat ie zo goed vooruit gaat.
Ik draag de doktersen verpleegsters en verplegers van Brugge een warm hart toe en ook die van kortrijk.
@Sara,
Ik hoop voor jou dat je niet zo vroeg bevalt gelijk mij. Doen wat de gyn zegt,hoe moelijk en lastig het soms ook is. Ik weet wat er van is om veel te moeten rusten en plat te liggen. Maar ik kan mezelf niets kwalijk nemen, want ik heb altijd gedaan wat ie zei.
Ik ben ook blij dat ik niet ben beginnen panikeren toen ze me zeiden dat mijn vliezen idd gebroken waren. Dr geerincks heeft mij direct gezegd dat de beste opvang in Brugge was voor ons kleintje en dat de ambulance al onderweg was om ons over te brengen. 't Is idd moeilijk, maar ik was ziek genoeg dat ik daar precies geen energie voor had om me druk te maken.
Ze kunnen idd al veel doen voor te vroeg geboren kindjes, maar tis natuurlijk beter bij mama in de buik hé.
Ik wens je nog veel succes toe met je zwangerschap en hopen dat je je kleintje zo lang mogelijk bij je kunt houden. Wanneer ben je juist uigerekend?

Groetjes

Attachment : Thymen 413.jpg
oitica

Berichtdoor sara » 04 dec 2007, 07:01

Goeiemorgen,
Eerst en vooral wil ik je zeggen dat je een prachtig zoontje hebt!!!! Zo lief!! Verlang ook al tot het onze in mijn armen ligt maar is nu nog wat te vroeg moeten nog een beetje geduld hebben. Ik ben uitgerekend voor eind februari dus nog een lange weg te gaan. Ik ben dus ook bij dr.Geerinckx en ben echt héél tevreden van hem. Hij heeft ook al alles gedaan om mij te helpen want zoals je gelezen hebt ook al veel tegen gekomen. Maar ik had wel nog het grote geluk van bij de eerst icsi zwanger te zijn met de nodige problemen nadien maar kom dat vergeten we natuurlijk want we krijgen een wondertje in de plaats. Ben dus vorige donderdag geweest naar een collega van hem voor een controle echo en alles was in orde volgens hem, kindje lag wel terug met hoofdje naar beneden maar volgens hem niet laag dus dat stelde ons wel gerust. Moet morgen wel naar dr. Geerinckx en ben echt benieuwd wat hij deze keer zal zeggen. Ik hoop dat hij niet zegt dat ik terug moet platliggen en maar bv maar een halfuurtje per keer meer mag opzitten maar ja... Zoals je zegt het is de moeite waard maar toch je zou er soms depressief van worden. De ene dag gaat al wat beter dan de andere. Maar nu ik terug wat mag rondlopen en eens mag terug koken voel ik mij wel beter hoor ook als is het niet zoveel en moet ik nog steeds veel rusten. Je kan het niet vergelijken met helemaal niets meer mogen doen en nergens meer mogen gaan. Ik weet dat Kortrijk samenwerkt met Brugge en dat als je voor 32w bevalt het nog naar Brugge moet maar ja het hangt er waarschijnlijk ook van af hoe je kindje het doet en hoeveel het weegt denk ik. Heb jij dan na je bevalling je babytje mogen zien of eventjes vasthouden? Of hoelang heeft dat geduurd? Ik zit daar echt wel mee in en denk dat het enorm moeilijk moet zijn als ze je je kindje zomaar meenemen en je het niet eens een keer kan vastnemen. Tuurlijk het is van levensbelang maar toch vergeleken bij andere mensen.... Nu ja als alles helemaal in orde komt zoals met jou zoontje dan is het goed hé. Ik heb net eens gekeken en op 11/09 had ik een afspraak bij gyn maar heb pas later mogen gaan in de nam. omdat hij zat met een spoedkeizersnede en mama en kindje naar Brugge zijn overgebracht. Ik moest nu meteen aan jou denken toen ik de datum van jou las maar ik zie dat je pas de 14de bevallen bent in Brugge? Dr-Geerinckx heeft dan waarschijnlijk de keizersnede niet gedaan? En wat ben jij binnengegaan in Kortrijk en hebben ze je dan meteen overgebracht naar Kortrijk? Sorry voor de zovele vragen hoor. Op dit moment is er geen kans tot vroeggeboorte meer voor zover ik weet en dat heeft hij aan de controle van 24w ook gezegd maar toch denk je eraan omdat er wel al kans geweest is maar door te rusten heeft de baby zich gedraaid en zit nu hoger. We zullen zien wat hij morgen te vertellen heeft en hopelijk is het positief nieuws maar dan nog is het afwachten hé want zie zoals bij jou het tij kan altijd keren. Maar ben al blij met je positief verhaal. Je hebt het wel voor dat je kindje al zoveel woog aan 28w want er zijn anderen hoor. Echt waar zoveel te beter en hopelijk blijft hij het goed doen maar dat zal wel!!!! Groetjes en nog veel succes en plezier met je lief lief zoontje!
sara

Berichtdoor Gast » 04 dec 2007, 10:04

Hoi,

Proficiat met je kindje en inderdaad gewichten kunnen verschillen onze tweeling is geboren na 33 weken en ze wogen 2.365 en 2.370 heel mooie gewichten maar er heeft het toch bijna ééntje niet gehaald, het is inderdaad zoals eerder gezegd positief dat extra gewicht maar alles telt op die momenten, en ons 3de die exact 11 mnd later kwam woog 5 kg dus geen pluimgewichtjes zij was wel op tijd.

Groetjes
Gast

Berichtdoor oitica » 04 dec 2007, 11:58

Hoi Sara,

Ik kon het natuurlijk niet laten om vlug eens te komen kijken of er al terug iemand gereageerd had. Ja, idd we hadden enorm geluk dat ie zoveel woog. We wisten al dat het een groot kindje ging zijn, want we wilden niet weten wat het geslacht was. Moet wel zeggen dat dr Geerinckx een gok gedaan had op 11 weken, maar we hebben daar nooit rekening mee gehouden. Maar zijn gok was helemaal juist.
Hij heeft ook heel veel gedaan voor ons en dat zei ie ook toen ie ons doorstuurde. Hij zei "we hebben al zoveel moeten doen, dat we nu geen risico's zullen nemen". Voor de icsi ben ik deze keer naar jette geweest, maar wel in samenwerking met dr geerinckx.
Als je voor je 32w bevalt of zou bevallen, dan moet je kindje zowieso naar brugge heb ik me laten vertellen. Ik werd idd meteen overbracht naar az st jan brugge, ik ben mss een half uurke in st niklaaskliniek geweest. Ik heb onze zoon gewoon efkes gezien in de couveuse na de keizersnede, da was dan een beentje, armpje en zijn hoofdje langs de achterkant. Hij is op vrijdag geboren en heb hem dan pas zelf mogen bewonderen de maandag want ik ben zolang op intensieve geweest. Dat geeft niet dat je zoveel vragen hebt.
Van waar ben jij als ik vragen mag?

groetjes
oitica

Berichtdoor oitica » 04 dec 2007, 12:02

HOI 10:04,

Merci, amai, dat zijn idd geen pluimgewichten.

groetjes
oitica

Berichtdoor sara » 04 dec 2007, 13:12

Hoi Oitica,
Ikzelf ben van Ieper!! Wel jammer dat je in het begin niet hebt kunnen genieten van je zoontje maar ja als je zelf niet goed was dan ga jij ook voor hé al denk ik wel dat je toch zo vlug mogelijk eens wilt gaan zien ook al is het moeilijk. Dr.Geerinckx zegt het ook altijd tegen mij: geen risico's we hebben er teveel moeten voor doen en er is al teveel gebeurd om nu risico's te nemen. Ik ben daar wel blij om want voor hetzelfde geld heb je daar een dokter die niet achter je kijkt en sta je daar als je moet bevallen en is het veel te vroeg...Ze kunnen wel al veel doen maar toch liever een dokter die er echt achter staat en er is voor je en je baby.
groetjes
sara

Berichtdoor oitica » 04 dec 2007, 13:35

Hoi sara,

Oei da is niet dicht in de buurt van Kortrijk. Hoelang rijden jullie erop?
Ikzelf ben van Lauwe (Menen).
Door al hetgeen Dr Geerinckx al gedaan had voor ons en ik was nadien zo blij dat ie ons had doorgestuurd dat ik toen ik op controle ging hem een fles champagne kado gedaan heb. Ik zei hem dat ie dat dan gezellig kon opdrinken samen met zijn vrouw en hij zei meteen: "dat is nu één die in met gans ons gezin zal opdrinken, dan zal ik nog eens goed aan jullie denken." Dat deed me wel deugd toen ie dat zei.
Toen Thymen nog in Brugge was moest dr Geerinckx in st jan zijn en is ie naar onze zoon gaan kijken, dat deed ook deugd om te horen. Toen ik in st jan lag heeft ie verschillende keren gebeld met de gyn die mij volgde, dus zit ie wel in met zijn patiënten. Mag er niet aan denken als ie stopt met werken.
Weet je dat zijn dochter ook in Brugge is bevallen op 28 weken, maar da is waarschijnlijk al een tijdje geleden. 'kWeet wel niet wanneer da was, mss al een jaar of meer geleden.

groetje
oitica

Berichtdoor sara » 04 dec 2007, 17:57

Hey, ben hier alweer terug :-) Neen van zijn dochter wist ik dat niet. Tja je ziet wel dat je dat niet kunt tegenhouden hé van gelijk wie. Ja het is te hopen dat hij niet te vlug stopt met werken maar volgens zijn secretaresse is het tot hij echt niet meer kan hoor. Hij doet zijn job zo graag. Hij gaat wel veel op verlof maar dat hij gelijk heeft want aan zijn leeftijd zoveel werken en dan zo onregelmatige uren en gelijk wanneer weggroepen worden. Is toch maar een leventje apart hoor denk ik. Maar ik zou toch nog willen dat hij er is als we zouden kijken voor een tweede hoor. Hoor mij nu eens bezig. Het is echt nog het verste van mijn gedachten hoor een tweede maar toch je denkt er wel eens aan. Eerst zullen we dat eerste wondertje eens goed op de wereld zetten. :-) Is er een reden waardoor je zoontje opeens zo vroeg geboren is??? Waarschijnlijk kunnen ze daarvoor geen reden opgeven hé? Had je al sinds enige tijd opening of zo of zat de baby laag?? Ik zie nu bij mij geen reden tot vroeg geboorte maar toch je ziet maar hé. Heb eigenlijk nog iets: toen jij moest rusten en platliggen was jij ook zo gevoelig en kon je tegen niet veel?? Ik heb soms zo een last hé. Het is de ene dag bij de andere maar ik kan soms tegen niets. Daarjuist kwam mijn ventje thuis om 15u en hij zei iets en boef het zat er op hé. Ik ben beginnen uitvliegen, roepen, wenen, ... alles erop en eraan eigenlijk :-) En achteraf ben ik dan zo kwaad op mezelf en denk ik was dat nu eigenlijk wel nodig maar het is echt sterker dan mezelf!!! Ik denk dat meteen als ik zo luid heb gedaan van ja... Er zal nu toch niets gebeuren met mijn kindje zeker of het zal er toch geen last van ondervinden. Ik ben echt zo ongelovelijk bang dat er iets zou mislopen hé. Weet je mag zo niet denken maar we hebben er zoveel moeten voor doen en ik zou het mezelf nooit vergeven moest er iets gebeuren. Maar door me eens goed kwaad te maken zal dat wel niet zeker? Oh ja voor ik het vergeet het is ongeveer een 20 a 25 min rijden van bij ons thuis. Ben door mijn huisarts doorverwezen geweest naar hem dus ja.... Nu het mag nu nog 45min. het is een goede dokter en het is het waard. Het enigste is wel als ik moet bevallen dat het wat langer rijden is maar we gaan maar hopen dat ik daar tijdig geraak. Groetjes
sara

Berichtdoor oitica » 05 dec 2007, 16:51

Hoi sara,

Hij heeft idd gelijk dat hij zo nu en dan eens weg gaat. Ik heb er al commentaar op gehoord, maar dan zeg ik ook van kijk eens naar de uren dat ie werkt en wat ie allemaal niet doet voor zijn patiënten. Hoeveel keer wordt ie niet weggeroepen zowel overdag als snachts of wanneer zijn kinderen en kleinkinderen bij hem zijn of zo.

Er kan idd niet gezegd worden hoe het komt dat mijn vliezen vroegtijdig gebroken zijn, maar ik moet wel zeggen dat de mensen schrokken toen ik zei dat ik pas in dec moest bevallen, ik was enorm zwaar en nee niet dik van eten. Ik had veel vruchtwater en mijn buik stond echt op springen, ik heb een klein beetje striemen vooraan op mijn buik en verder niet.

Ja, ik heb da ook wel gehad hoor, sterker dan mezelf. Maar ja ge zijt ook wel een beetje afsloten van de buitenwereld hé, ik denk dat het vooral daar aan ligt. Het kleintje voelt dit wel, maar tis niet dat er nu iets verkeerd zal gaan doordat jij eens kwaad wordt en roept.

groetje oiti
oitica

Berichtdoor Gast » 10 dec 2007, 11:39

Ik ben bevallen op 28 weken en 4 dagen, mijn kindje woog 700 gram.
Gast

Berichtdoor oitica » 10 dec 2007, 16:05

@11:39,

Wanneer ben je bevallen? Hoe oud is het nu? Jongen of meisje? Hoe gaat het ermee?

groetjes
oitica

Berichtdoor oitica » 11 dec 2007, 09:09

Hoi sara,

Hoe gaat het nog met je?

groetjes
oitica

Berichtdoor vero » 12 dec 2007, 14:52

hallo

ik ben bevallen op 33 weken, ons zoontje woog 2kg170 en mat 47 cm. De dokters zeiden dat dat veel en groot was voor een 33 wekerke.
vero

Berichtdoor sara » 15 dec 2007, 13:13

Hallo Oitica,

Sorry hoor wat aan de late kant :-). Ben de laatste dagen niet echt veel komen kijken. Weet niet hoe het komt eigenlijk. Hier alles goed hoor. Kan eigenlijk niet klagen. Ben ondertussen 29w2d en ben blij dat ik altijd maar verder en verder geraak. Al ben ik voorlopig echt op mijn gemak. Zou niet weten eigenlijk waarom ik nu eerder zou bevallen. Maar ja kijk naar jou situatie hé. Het was ook een moment beter hé en dan opeens... Nu zoals ze het zeggen we zullen hout vasthouden en hopen dat het nog hééééééél lang bij de mama blijft. Zal blij zijn om donderdag aan die 30w te zitten. En dan iedere week erbij is nog beter hé. Dr.Geerinckx zegt dat er voorlopig geen kans is op vroeggeboorte dus ja...We geloven erin. Hopelijk keert het tij niet. We nemen het zoals het komt. Hoe gaat het nu met jou en met je zoontje? Hopelijk goed en gaat hij goed vooruit. Hoe oud is hij nu eigenlijk al? Hoeveel weegt hij en hoe groot is hij? Ben blij dat ik hier eens met jou kan praten. Jij hebt echt in zo'n vervelende situatie gezeten. Hopelijk kan ik ons boeleke nog een tijdje dragen want hoe langer hoe beter. Maar aan jou trek ik mij een beetje op omdat jij zo vroeg bevallen bent en alles in orde is gekomen met je zoontje. Ben daar een beetje bang voor dat al het te vroeg zou komen het later problemen zou hebben. Bv. Ademhaling,Veel verkoudheden, meer ziek, achterstand bv om te studeren. Nu eigenlijk is dat allemaal niet bewezen hé en als je dat hier hoort zijn er toch niet veel prematuurtjes die er iets aan over houden maar toch je denkt er wel eens aan. Nu voor jou is het belangrijkste dat alles ok is met je zoontje en het ook zo blijft. Ik denk daar nog niet aan want het is nog niet zover. Maar toch zit ik ook in met jou omdat ik ook wel kans had op vroeggeboorte. Anders heb ik niets meer te vertellen. Alleen dat het al wat beter gaat met mijn hormonen :-) Allé ja in momenten dan... Maar kan niet klagen en mijn ventje ook niet hoop ik.
Nog een fijn weekend en geniet van je prachtige zoon!!!!!
Groetjes Sara
sara

Berichtdoor bezorgde oma » 16 dec 2007, 22:10

mijn dochter is 29 weken zwanger van tweeling en werd twee dagen geleden met spoed opgenomen in az brugge
ze krijgt weeen remmers en heeft strikte bedrust
plassen en naar groot toilet en lakens verversen
alles moet in bed gebeuren
heel lastig voor haar
en zo ongerust
de babys wegen 1.300 kilo elk
veel te weinig?
duimen voor haar dat ze de 30 weken haalt en liefst nog enkele dagen erbij
bezorgde oma
bezorgde oma

Berichtdoor Sam@bezorde oma » 16 dec 2007, 23:33

Zorg dat ze goed blijft liggen. Wanneer de kleintjes komen weet ze wel waarvoor ze het gedaan heeft. Ik heb het ook doorstaan, maar mijn zoonjte wou er na 14 dagen platte rust toch uit. Ik ben dus bevallen op 27 weken.
Dit is een foto van mijn zoontje nu. Hij is nu 7 maanden oud.

Attachment : Jaydin 0671.jpg
Sam@bezorde oma

Volgende