forum

flink op potje maar zegt hzt zelf niet

Oorlog om het potje of kinderspel?

Moderator: Thomas Lepouttre-1

flink op potje maar zegt hzt zelf niet

Berichtdoor Vanderaa Liesje » 10 okt 2015, 07:40

Sinds enkele maanden bezig met potjestraining. Ik zet hem er regelmatig op en dan doet hij plasje of soms zelfs kaka. Heb wel de indruk dat hij zich kan ophouden. Maar hij komt het niet zelf zeggen,ik zet hem er altijd zelf op. Zeggen ZE dit na een tijd vanzelf?vorige nacht zelfs droge pamper. Kaka gebeurt soms wel in broek.
Vanderaa Liesje

Re: flink op potje maar zegt hzt zelf niet

Berichtdoor Elfje1985 » 11 okt 2015, 13:43

Ik vraag het mij ook af. Mijn zoontje is net 2 geworden, geeft wel aan dat hij kaka moet doen, maar het woordje "pipi" kan hij niet zeggen dus ik weet niet of hij het daarom niet aangeeft of dat hij gewoon nog geen controle heeft over het plassen. Als ik hem op de pot zet dan doet hij wel elke keer een plasje en tussendoor is hij steeds vaker droog, maar als ik hem niet vraag of hij op het potje wil dan plast hij gewoon in zijn pamper.
's nachts is zijn pamper wel doornat (hij drinkt ook wel heel veel).
Gisteren ging hij wel met zijn broek aan op het potje zitten. Ik heb hem toen op het potje gezet, pamper was nog droog en hij deed flink pipi.
Misschien geeft jouw kindje ook subtiele hints als hij moet plassen?
Afbeelding
Mama van 3 sterretjes en een flinke zoon!
Elfje1985

Re: flink op potje maar zegt hzt zelf niet

Berichtdoor bebebouba » 13 okt 2015, 15:05

Onze zoon is al 3 en we zitten er midden in.
Hij is op school de hele dag droog tot in de bewaking: in de klas worden ze ongeveer om het half uur op het toilet gezegd.
Hij zegt nu dan wel van 'nee de pipi komt niet' als hij niet hoeft en meestal volgt er dan ook geen ongelukje.
In de bewaking doet hij meestal de grote boodschap en zegt hij niets: als ze het niet zien of rieken dan krijg ik hem zo terug (no comment op hun werk hoor, ze kunnen niet overal zijn en ze kunnen niet weten dat ons ventje een volle broek heeft als hij gewoon vrolijk blijft rondlopen op de speelplaats).
Tijdens het weekend hebben we vaker een ongelukje omdat wij hem niet altijd consequent vragen of hij wel moet...
Aangezien hij dus niets zegt, is het op een bepaald moment gewoon in zijn broek...

Tijdens het middagdutje is de pamper meestal droog en 's morgens hangt het er een beetje vanaf: is hij al 'lang' wakker als we hem uit de kamer halen, dan is die vol, maar als we snel zijn dan gaat alles op het toilet...

Hopelijk is die tussenperiode snel voorbij en gaat hij binnenkort spontaan op het potje... Hier zijn we zeker dat hij het niet zegt omdat hij geen zin heeft, want zijn woordenschat is breed genoeg...
bebebouba