forum

Wat doen jullie wanneer baby huilt?

Moderator: Thomas Lepouttre-1

Wat doen jullie wanneer baby huilt?

Berichtdoor Silencev » 24 mei 2015, 22:52

deleted by user
Laatst bijgewerkt door Silencev op 10 jun 2015, 13:34, in totaal 3 keer bewerkt.
Silencev

Re: Wat doen jullie wanneer baby huilt?

Berichtdoor ellentje80 » 25 mei 2015, 06:16

bij een heel jong kindje zou ik toch gewoon 'troosten' zelfs al heb je de indruk dat dit niet werkt. je kan ze op die leeftijd ook niet verwennen door ze op te pakken. ik geloof niet zo in ze maar laten wenen (tenzij het je even teveel wordt dan denk ik dat je best even op adem komt) mijn zoontje heeft in de eerste paar weken zo een paar huildagen gehad als je dan alleen thuis bent en je krijgt hem niet stil kan dat zeer frustrerend zijn dan heb ik hem idd soms wel even in zijn bedje gelegd en buiten wat gaan afkoelen. als je kindje een tutje heeft zou ik daar gewoon mee werken ik zie niet in waarom je het maar in bepaalde situaties zou gebruiken het is een kalmerende prikkel op elk moment
Afbeelding
Afbeelding
ellentje80

Berichtdoor blijdschap » 25 mei 2015, 08:20

Tutje geven, pakken, wandelen, knuffelen, huidcontact, in de draagdoek, fietsen met de beentjes (zijn mss krampjes), ....
Natuurlijk eerst kijken of het kind niet gewoon te warm, te koud heeft of moe is en wil slapen.
Laten liggen dat deed ik bij zo een kleintjes nooit, zelfs bij onze huilbaby heb ik dit nooit gedaan want dat is ook geen oplossing. Kind over zijn toeren en als ouder voel je u daar ook niet goed bij.

Geniet je van bet mama zijn silencev ?
Het kan mis zijn maar ik heb de indruk dat je het wat moeilijk hebt.
+*
blijdschap

Berichtdoor Gaijin » 25 mei 2015, 10:02

Bij de oudste hielp gewoon troosten. De jongste stak ik in de draagdoek, ik ging er rustig mee in een donkere kamer zitten of ik zette de dampkap aan en ging met haar ernaast staan. Ik heb ze ook regelmatig huilend in de relax gezet als ik bezig moest zijn met de oudste.
Gaijin

Berichtdoor Silencev » 25 mei 2015, 11:20

Deleted by user
Laatst bijgewerkt door Silencev op 09 jul 2015, 23:40, in totaal 1 keer bewerkt.
Silencev

Berichtdoor bananaqueen » 25 mei 2015, 11:53

Weet je, de gewoontes van baby's (en kindjes in het algemeen) veranderen heel snel. Zo kan het perfect dat ze de eerste weken zonder tutje kon, maar nu door een sprongetje gaat (een mentale of fysieke vooruitgang doormaakt) en die extra troost nu wel kan gebruiken.

Ik kan je maar één advies geven: denk niet te veel na over 'doen we hier wel goed aan'. Volg je eigen gevoel en vooral je dochter. Geeft zij aan dat ze dat tutje nodig heeft, geef maar. Geeft zij aan dat ze enkel in jullie armen getroost kan worden, doe dan vooral dat! Baby knows best. Zelfs met onze peuter is dat nog altijd mijn stelregel. Met aandacht schenken doe je echt niets verkeerd. (dus ik persoonlijk zou die 5-minuten-regel de deur uit gooien)

Je moet nu absoluut nog geen schrik hebben dat je haar 'dingen gewoon maakt'. Het enige wat nu telt is dat zij ervaart dat jullie er volledig voor haar zijn, met knuffels, troost, aandacht enzovoort. Verwennen, dat komt later wel!
.
bananaqueen

Berichtdoor ellentje80 » 25 mei 2015, 16:03

Silencev schreef:Ik geniet er wel van van het mama zijn. Alleez nu toch. De eerste dagen waren het babyblues. Ik wilde gewoon van andere mama's horen hoe zij huilen aanpakken, voor mij is alles nieuw en onzeker. Nochtans is het een rustige baby over het algemeen. Troosten heeft geen zin meestal op zo'n momenten want dan begint ze soms te wenen in onze armen. Gelijk hoe we ze houden. Ze is dan bij ons en geborgen. Je ziet gewoon als we in haar gezicht blazen ze begint te glimlachen. Het is meestal dezelfde soort gehuil. Als ze honger of pijn heeft is het ander gehuil.
We hadden haar uit park genomen en in de relax gezet met gedacht ze wil eens ergens anders zitten maar ook daar zo wenen. Dan op speelmat, ook hetzelfde.
Ik heb dat nogal gelezen dat je ze niet kan verwennen door op te pakken. Ben bang dat ze dit zal doorhebben en wenen om juist gepakt te worden. Mijn man wil het tutje beperken tot s'nachts omdat hij van mening is dat we het enkel mogen gebruiken als ultieme troostmiddel. Hij is bang eens ze gewoon raakt aan die tut we niets meer hebben om te troosten op de echt moeilijke momenten buitenshuis voorbeeld. Daar geef ik hem deels gelijk in. Ze kon er in het begin wel zonder overdag.

ohhh sorry maar van mijn man wil het tutje beperken krijg ik een beetje de kriebels ( wss omdat ik der hier ook zo ene heb, die goed praten heeft want hij werkt en ik ben momenteel thuis )

ik krijg een beetje het gevoel dat je alles volgens de regels van het spel wilt toen maar in dit spelletje zijn er geen regels boeken en goede raad of advies kunnen helpen, maar uiteindelijk moet je je eigen weg zoeken. de ene baby is de andere niet wat is die 5 minuten regel eigenlijk nog nooit van gehoord ( een eerlijk het feit dat het een 'regel' is ???) niet te veel nadenken over wat je doet gewoon doen wat goed voelt, als je kleintje weent neem hem dan gewoon op zelfs als helpt het volgens jou geen fluit ( eerlijk als je je zelf slecht voelt zou je dan liever hebben dat iemand zegt kom hier ik hou je wel vast en huil maar een keertje of iemand die zegt goh of ik je nu vasthou of niet ge huilt toch ga daar maar op die stoel zitten)
als uw kleintje gestroost is met een tut geef hem die dan gewoon wanneer dan ook die tut gaat er echt niet minder goed om werken hoor, (soms hebben ze even geen behoefte aan een tut die van mij kan ze ook gewoon door de kamer smijten om ze na een paar minuten wel te willen das niet dat die tut inneens niet meer werkt gewoon dat hij daar op dat moment even niet de behoefte aan heeft) en als uwe man zegt dat ge die geen tut moogt geven dan is het hier heel simpel hoor ok hier is de kleine ik ga nu rustig even met de hond wandelen have fun daaaag
onze is nu iets over de twee jaar dus wij willen de tut nu idd wat afbouwen, bij mijne man gaat dat zo: nee stijn ge zijt ne grote jong ge krijgt nu geen tut resultaat 1 colerige over de grond rollende brullende peuter. bij mij gaat dit 'ongeveer' ( je moet wat creatief zijn en gebruik maken met wat je peuter je geeft) zo: sorry Stijn met die tut versta ik u niet ( hij begint zo wat te praten) geef ze eens aan mama, geen probleem ik krijg die tut dadelijk en dan leg ik ze ergens, ( liefst wel dat hij ze niet ziet want zien is wel willen) soms vergeet hij 5 uren dat hij een tut had, soms ook maar een half uurtje als hij dan even met de tut rondgelopen heeft verzin ik weer iets om ze terug af te geven. resultaat 1 over het algemeen happy peuter
Afbeelding
Afbeelding
ellentje80

Berichtdoor hoetmari » 25 mei 2015, 20:37

SilenceV, er hebben er het al een paar gezegd: gewoon je gevoel volgen! Misschien huilt ze gewoon omdat ze nood heeft aan lichaamscontact. En dat kan je zo'n kleintje toch niet weigeren (een groter kind ook niet trouwens).
Wij hebben met onze jongste in het begin uren rondgelopen. En dat hielp ook niet. Maar hem neerleggen vond ik nu toch ook geen optie. Ik hoopte maar dat hij zich toch wat beter zou voelen als hij mij of mijn man kon voelen/ruiken.
Ge kunt haar natuurlijk een verkeerde gewoonte aanleren, maar die leer je nadien wel weer af. Ik vrees dat ik dat met mijne jongste voorheb nu. Die is 6 maand en wil als ik ermee alleen ben zelden op zichzelf spelen. Ik loop daar heel veel mee rond. Bij mijn man en in de creche heeft hij dat veel minder. OK, dat zal ik dus moeten oplossen. Hoe, dat weet ik nog niet (voorlopig blijf ik hem gewoon "meezeulen"). ik heb er toch geen spijt van dat ik hem in het begin zoveel gepakt heb hoor. Ik kon hem toch niet laten wenen?
hoetmari

Berichtdoor Silencev » 03 aug 2016, 23:41

@moderator zappyouders. Is het mogelijk dit topic, en alle andere door mij in 2015 geposte topics te verwijderen aub?

Dank je wel.
Silencev